موهیتو کیوی یکی از انواع نوشیدنی های خوش طعم و مطبوع است که به دلیل سرد و خنک بودن آن، در روزهای گرم تابستان بسیار مناسب و پرطرفدار می باشد. این نوشیدنی شاداب و رفع کننده تشنگی، از ترکیب چند ماده اصلی همچون آب، شربت، کیوی و نعناع تشکیل شده است. در ادامه با سایت آموزشی پختنی همراه شوید تا مراحل کامل و گام به گام طرز تهیه این نوشیدنی دلچسب و طراوت بخش را مشاهده کنید.

مواد لازم

آب۱ لیوان
شکر½ لیوان
برگ نعنا۱ لیوان
آب لیمو ترش تازه⅓ لیوان
آب سودا لیمویی۲٫۵ لیوان
لیمو ترش۳ اسلایس
پوره کیوی۳ قاشق غذاخوری
یخبه مقدار کافی

کیوی موهیتو: دستور پخت خانگی و لذیذ

مرحله ۱

برای تهیه موهیتو کیوی لذیذ، ابتدا آب و شکر را در یک ظرف مناسب مخلوط کرده و روی حرارت مالیم قرار می دهیم تا شکر کاملاً حل شود. سپس برگ های نعنا را شسته و به مخلوط اضافه می کنیم. پس از ۵ دقیقه جوشاندن، مخلوط را از حرارت خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله ۲

پس از خنک شدن، مخلوط را صاف کرده و آب لیمو ترش تازه و آب سودا را به آن اضافه می کنیم. همچنین لیمو ترش تازه را به صورت حلقه برش می زنیم.

مرحله ۳

در مرحله بعد، حلقه های لیمو ترش را در لیوان سرو می کنیم و پوره کیوی را به آن اضافه می نماییم. سپس مقداری از مخلوط شربت را همراه با چند قالب یخ به لیوان اضافه کرده و به آرامی هم می زنیم.

مرحله ۴

در نهایت، موهیتو کیوی را با برگ های نعنا و اسلایس های کیوی تزیین می کنیم. میزان ترشی و شیرینی این نوشیدنه را می توان بر اساس سلیقه فرد تنظیم نمود. لذت ببرید!