نان کدو حلوایی یکی از انواع نان های خوشمزه و محبوب بین المللی است که با رسپی ها و شیوه های متنوعی در سراسر جهان تهیه و پخته می شود. این نوع نان که در برخی از فرهنگ ها و آشپزی های سنتی ریشه دارد، از ترکیب آرد، کدو حلوایی، شیر، تخم مرغ و سایر مواد مغذی و خوشمزه تشکیل شده است. برای آشنایی با نحوه تهیه و پخت این نان لذیذ و مغذی، به سایت پختنی مراجعه نمایید تا با دنبال کردن آموزش های تصویری و مرحله به مرحله، قادر به خلق این اثر شیرین و خاطره انگیز باشید.

مواد لازم

آرد ۳ صفر۲۵۰ گرم
شیر۷۵ گرم
دارچین½ قاشق چایخوری
پوره کدو حلوایی پخته۷۵ گرم
شکر۱۲ گرم
نمک۲ گرم
کره۱۸ گرم
مایه خمیر فوری۳ گرم

بهترین روش تهیه نان کدو حلوایی خوشمزه به سبک گیلان

مرحله ۱

برای تهیه نان کدو حلوایی خوشمزه، ابتدا مواد خشک را با هم ترکیب می کنیم. سپس شیر را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. پوره کدو حلوایی و کره را نیز به مخلوط اضافه می کنیم و به مدت ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا خمیری لطیف و نرم به دست بیاید.

مرحله ۲

اگر خمیر به دست می چسبد، کمی آرد اضافه می کنیم. خمیر آماده را در یک کاسه روغنی قرار داده و به مدت ۱-۲ ساعت در جای گرم قرار می دهیم تا حجم آن دو برابر شود. پس از ور آمدن خمیر، آن را به سطح کار منتقل کرده و هوای اضافی را می گیریم.

مرحله ۳

سپس خمیر را در قالب روغنی قرار داده و به سلیقه خود روی آن نقش ایجاد می کنیم. پس از پاشیدن آرد و پوشاندن با پارچه تمیز، به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت دیگر استراحت می دهیم. در نهایت، نان را در فر ۱۹۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰-۳۰ دقیقه می پزیم.