کیک سیب پنبه ای یکی از محبوب ترین و متداول ترین انواع کیک های لذیذ و شناخته شده در سطح بین المللی است. این کیک خوشمزه از بافت و طعم منحصر به فردی برخوردار است که آن را به یکی از انتخاب های محبوب در میان علاقه مندان به شیرینی ها و دسرهای خوشمزه تبدیل کرده است. در ادامه با پیروی از آموزش گام به گام و کامل طرز تهیه کیک سیب پنبه ای در سایت آموزشی پختنی می توانید این دسر لذیذ را به بهترین شکل ممکن در منزل خود تهیه نمایید.

مواد لازم

آرد۱ و ¾ پیمانه
شکر۱ پیمانه سرخالی
تخم مرغ۴ عدد
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری سرپر
نمک¼ قاشق چایخوری
شیر½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
سیب۲ عدد
شکر۱ قاشق سوپخوری
پودر دارچین۱ قاشق مرباخوری
کره۱۵ گرم

بهترین روش تهیه کیک سیب خانگی و لذیذ

مرحله ۱

برای تهیه کیک سیب پنبه ای خوشمزه، ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سپس تخم مرغ ها را با شکر و وانیل مخلوط کرده و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه با همزن برقی هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود. پس از آن، شیر و روغن مایع را به مخلوط اضافه کرده و به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم.

مرحله ۲

در ادامه، آرد را به همراه بیکینگ پودر و نمک الک کرده و به مخلوط اضافه می کنیم. مواد را با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا بافت یکدست و یکنواخت شود. توجه داشته باشید که هم زدن بیش از حد باعث غیر فعال شدن بیکینگ پودر و عدم پف کردن کیک می شود.

مرحله ۳

برای تهیه مواد میانی، سیب ها را شسته، پوست گرفته و به صورت مکعبی ریز خرد می کنیم. سپس در تابه ای روی حرارت ملایم، سیب ها را با شکر، کره و پودر دارچین مخلوط کرده و اجازه می دهیم شکر ذوب شده و سیب ها حالت کاراملی پیدا کنند.

مرحله ۴

حال قالب را با روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. نیمی از مایه کیک را در قالب ریخته و مواد میانی را روی آن می ریزیم. سپس مابقی مایه کیک را روی مواد میانی ریخته و قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم. کیک را به مدت ۳۰ دقیقه در فر می پزیم.

مرحله ۵

پس از پخت کیک، با استفاده از خلال دندان یا سیخ چوبی، مرکز آن را بررسی می کنیم. اگر مایه کیک به آن نچسبید، کیک کاملا پخته است. قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک خنک شود. سپس آن را از قالب جدا کرده و به فرم و اندازه های دلخواه برش می زنیم. در نهایت، برش های کیک را در ظرف مورد نظر قرار داده و همراه با چای تازه دم سرو می کنیم.