نان باگت نوعی نان فانتزی و حجیم است که در میان مردم از محبوبیت قابل توجهی برخوردار بوده و در تهیه انواع ساندویچ ها کاربرد فراوان دارد. در این راهنمای آموزشی، نحوه تهیه نان باگت کره ای به صورت ساده و قابل دسترس ارائه شده است تا افراد بتوانند این نوع نان را به راحتی در خانه و در فر آماده نمایند. با دنبال کردن مراحل گام به گام موجود در ادامه مطلب، خوانندگان می توانند دستور پخت کامل و مرحله به مرحله نان باگت کره ای را فرا بگیرند.

مواد لازم

آب گرمیک و نیم پیمانه
مایه خمیر۱ قاشق غذا خوری
شکر۱ قاشق غذا خوری سر خالی
عسل۱ قاشق غذا خوری سر خالی
آرد نان۳ پیمانه و ۱ قاشق غذا خوری
آرد کاملیک چهارم پیمانه
کره۶۰ گرم
سفیده تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ قاشق غذا خوری

نان باگت کره ای خوشمزه و مناسب برای صبحانه

مرحله ۱

برای تهیه نان باگت خوشمزه با طعم کره ای، ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم. سپس آب ولرم، شکر، عسل و خمیر مایه را مخلوط کرده و ۵ دقیقه زمان می دهیم تا مایه خمیر فعال شود.

مرحله ۲

آرد را به مخلوط اضافه کرده و با دستگاه یا دست ورز می دهیم. نمک را اضافه کرده و ورز می دهیم تا نمک جذب شود.

مرحله ۳

کره را به صورت مکعبی و سرد به خمیر اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیر لطیفی بدست آید. خمیر را پوشانده و ۱-۲ ساعت استراحت می دهیم تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله ۴

خمیر را به چند قسمت تقسیم کرده، باز کرده و در سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده شده قرار می دهیم. پس از ۱-۱.۵ ساعت استراحت، سفیده تخم مرغ و شیر را روی خمیر می مالیم و برش می زنیم.

مرحله ۵

فر را ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کرده و سینی را داخل آن قرار می دهیم. دمای را به ۱۸۰ درجه سانتی گراد کاهش داده و ۱۵-۲۰ دقیقه می پزیم. پس از پخت کامل، نان را از فر خارج کرده و سرو می کنیم.