کیک اوریو یکی از انواع کیک های لذیذ و محبوب در سطح بین المللی است که با استفاده از بیسکوییت اوریو (با دنبال کردن آموزش نحوه درست کردن بیسکوییت اوریو) تهیه می شود. برای دسترسی به آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه این کیک خوشمزه، لطفاً به سایت پختنی مراجعه فرمایید.

مواد لازم

آرد۱۵۰ گرم
روغن مایع داغ۸۰ گرم
شیر۱۲۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
شکر۱۴۵ گرم
نمکنوک قاشق چایخوری
پودر کاکائو۲ قاشق چایخوری
خامه صبحانه۱۵ گرم
بیسکوئیت اوریو۵۵ گرم

کیک اوریو خوشمزه و کافه ای: طرز تهیه آسان و مطبوع

مرحله ۱

برای تهیه کیک اوریو، ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم می کنیم. سپس زرده و سفیده های تخم مرغ را جدا کرده و آرد را الک می کنیم. روغن داغ را به آرد اضافه کرده و با همزن ترکیب می کنیم. شیر را نیز اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. زرده های تخم مرغ را با نصف شکر و وانیل ترکیب می کنیم.

مرحله ۲

سفیده های تخم مرغ را با دور تند همزن مخلوط کرده تا کف کنند. باقیمانده شکر، نمک و کرم تارتار را به آن اضافه می کنیم. سفیده را به زرده اضافه کرده و با لیسک ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله ۳

مایه کیک را به دو قسمت تقسیم می کنیم. به یک قسمت، خامه صبحانه، کرم بیسکوئیت اوریو و پودر کاکائو اضافه می کنیم. به قسمت دیگر، بیسکوئیت های خرد شده اوریو را اضافه می کنیم.

مرحله ۴

قالب را با کاغذ روغنی پوشش داده و یک سوم مایه کیک کاکائویی را درون آن می ریزیم. قالب را در فر قرار داده و ۱۰ تا ۱۲ دقیقه می پزیم. سپس یک سوم مایه کیک ترکیب شده با بیسکوئیت اوریو را روی آن می ریزیم.

مرحله ۵

به همین ترتیب، هر بار یک لایه اضافه کرده و در فر قرار می دهیم تا بپزد. در نهایت، کیک را از فر خارج کرده، لبه های آن را آزاد می کنیم و روی توری فلزی قرار می دهیم تا خنک شود. سپس کاغذ روغنی را جدا کرده و کیک را برش می زنیم.