شیرینی پفکی که با عنوان "مرنگ" نیز شناخته می‌شود، یکی از شیرینی‌های سنتی و ساده فرانسوی است که فرآیند تهیه آن نیازمند پخت نیست. این شیرینی ظریف و خوشمزه از ترکیب تخم مرغ، قند و شکر ساخته می‌شود و به علت سبکی و طعم دلپذیر خود محبوبیت زیادی در میان مردم فرانسه و سایر نقاط جهان دارد. در ادامه با سایت پختنی همراه باشید تا بتوانید مراحل تهیه این شیرینی لذیذ را به صورت گام به گام و با جزئیات کامل فرا بگیرید.

مواد لازم

سفیده تخم مرغ۲ عدد
سرکه سفید۱ قاشق چایخوری
وانیلیک سوم قاشق چایخوری
پودر قند۱۴۰ گرم
شکلات تخته ای۵۰ گرم
پودر پسته و پودر بادامبرای تزیین

بازآفرینی شیرینی پفکی مرنگ فرانسوی بدون نیاز به فر

مرحله ۱

برای تهیه شیرینی پفکی مرنگ، ابتدا سفید های تخم مرغ را با سرکه و وانیل در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم و چند دقیقه با دور تند همزن می زنیم تا کاملا فرم بگیرد. سپس پودر قند را اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله ۲

پس از آن، مخلوط را به روش بن ماری روی بخار آب قرار می دهیم و به مدت ۸ دقیقه با دور تند همزن می زنیم تا زمانی که جای رد پره همزن روی مواد باقی بماند.

مرحله ۳

توجه داشته باشید که زیر حرارت ظرف بن ماری باید کاملا کم باشد و آب قل های ریز بزند. اگر حرارت بخار آب زیاد باشد، مخلوط سفید می شود و خراب می شود. سپس مایه شیرینی را داخل یک قیف یک بار مصرف می ریزیم.

مرحله ۴

روی یک سینی مناسب کاغذ روغنی می اندازیم و با قیف، شیرینی ها را به اندازه یک فندق قیف می زنیم. پس از اتمام قیف زدن، باید شیرینی ها را خشک کنیم. برای این کار می توانیم از فر، بخاری یا شوفاژ استفاده کنیم.

مرحله ۵

اگر فر در دسترس نباشد، سینی را روی شوفاژ یا بخاری با حرارت کم قرار می دهیم تا زمانی که شیرینی ها کاملا خشک شوند. اگر بخواهیم سریعتر خشک شوند، فر را با کمترین حرارت روشن کرده و سینی را داخل آن قرار می دهیم.

مرحله ۶

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد فر، حتما درب آن را کامل نبندید. حرارت زیاد باعث می شود شیرینی ها ترک بخورند و ظاهرشان خراب شود. پس از خشک شدن شیرینی ها، به راحتی از کاغذ روغنی جدا می شوند.

مرحله ۷

سپس شکلات تخته ای را به روش بن ماری ذوب کرده و ته شیرینی ها را داخل آن فرو می بریم. بلافاصله آنها را در پودر پسته و پودر بادام قرار می دهیم و کنار می گذاریم تا شکلات سفت شود.

مرحله ۸

در نهایت، شیرینی ها را جمع کرده و در ظرف درب دار نگهداری می کنیم. این شیرینی ها نیاز به نگهداری در یخچال ندارند و باید در دمای محیط نگهداری شوند تا خشک بمانند.