شیرینی بیساق یکی از انواع شیرینی های سنتی و محبوب در شهر قزوین محسوب می‌شود. این شیرینی لذیذ به دو شکل ساده و مغزدار طبخ می‌گردد. روش تهیه و پخت این شیرینی ظریف و خوشمزه دارای مراحل مشخص و دقیقی است که در ادامه به صورت کامل و مرحله به مرحله در این سایت آموزشی معتبر ارائه خواهد شد. با دنبال کردن این راهنمای جامع می‌توانید شیرینی بیساق را به طرز صحیح و با کیفیت مطلوب در منزل خود تهیه نمایید.

مواد لازم

روغن نباتی۱۰۰ گرم
ماست۱۰۰ گرم
شکر۱۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
آرد۴۰۰ گرم
مغز گردو½ پیمانه
شکر۲ قاشق غذاخوری
دارچین½ قاشق چایخوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری
سفیده تخم مرغ۱ عدد
زرده تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

بهترین دستور پخت شیرینی بیساق قزوینی

مرحله ۱

برای تهیه شیرینی بیساق خوشمزه، ابتدا روغن را با شکر و تخم مرغ ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. سپس ماست و بکینگ پودر را به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله ۲

مواد را مجددا مخلوط می کنیم و آرد را الک می کنیم. آرد را به آرامی به مخلوط اضافه می کنیم تا خمیر جمع شود.

مرحله ۳

خمیر را در کیسه پلاستیکی قرار داده و یک ساعت در یخچال می گذاریم.

مرحله ۴

پس از آن، خمیر را از یخچال خارج کرده و در سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده شده است، قرار می دهیم. خمیر را به چهار قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را به صورت یکدست باز می کنیم.

مرحله ۵

سفیده تخم مرغ را مخلوط کرده و روی هر خمیر می مالیم تا مواد میانی بچسبند. مواد میانی را به چهار قسمت تقسیم کرده و روی هر خمیر می ریزیم. سپس خمیرها را رول کرده و به اندازه دلخواه برش می زنیم.

مرحله ۶

زرده تخم مرغ و زعفران را ترکیب کرده و روی خمیرها رومال می کنیم. در صورت تمایل، مقداری پودر پسته روی خمیرها می ریزیم. سینی را درون فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم و حدود ۲۵ تا ۳۵ دقیقه می پزیم.