سمسمیه کنجدی یکی از انواع شیرینی های متداول در کشورهای عربی است که به واسطه وجود کنجد در ترکیب آن، خواص مقوی و مغذی قابل توجهی دارد. این شیرینی سنتی که از مواد اولیه ساده و در دسترس تهیه می‌شود، جایگاه ویژه‌ای در میان افراد عادی و خانوارهای منطقه دارد. در ادامه با دنبال کردن راهنمای گام به گام و کامل آموزش طرز تهیه سمسمیه کنجدی در سایت آموزش پختنی می‌توانید با جزئیات بیشتری با چگونگی تهیه این شیرینی آشنا شوید و آن را به طور حرفه‌ای در منزل خود تهیه نمایید.

مواد لازم

کنجد۱ پیمانه
ارده۱ قاشق سوپخوری
عسل۱ قاشق سوپخوری
شیره خرما یا شیره انگور۱ قاشق سوپخوری
پودر نارگیل۲ قاشق سوپخوری
خلال بادام و خلال پستهبرای تزیین

بهترین روش تهیه سمسمیه کنجدی خوشمزه با رویکرد سنتی عربی

مرحله ۱

برای تهیه سمسمیه کنجدی خوشمزه، ابتدا کنجد را در یک تابه مناسب تفت داده تا بوی خامی آن از بین برود. سپس عسل، شیره خرما، پودر نارگیل و ارده را به تابه اضافه کرده و با کنجد مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ۲

در ادامه، مخلوط را در یک قالب مناسب ریخته و با ارده چرب می کنیم. پس از فشردن مخلوط، عسل را بخار کرده و به صورت یکنواخت روی سمسمیه می مالیم. سپس خلال پسته و بادام را روی آن می پوشانیم.

مرحله ۳

پس از فشردن مغزیجات روی سمسمیه، قالب را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند و سمسمیه کاملا منجسم شود. در نهایت، سمسمیه را از قالب خارج کرده و به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم.