شیرینی نسکافه ای یکی از انواع شیرینی های محبوب و متداول در ایران است که بویژه در ایام نوروز مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با مواد ساده و در دسترس تهیه نمود و آن را به شکل های مختلف و خلاقانه تزئین کرد. از ویژگی های برجسته این شیرینی می توان به سادگی تهیه، طعم خوشمزه و جذابیت بصری آن اشاره کرد. همچنین می توان این شیرینی را با روکش شکلات مزین نمود تا جذابیت و طعم آن دوچندان شود. این شیرینی کوچک و جمع و جور بوده و به همین دلیل برای پذیرایی از مهمانان در ایام نوروز و سایر مناسبت ها مناسب است. در ادامه، آموزش تهیه این شیرینی را با جزئیات بیشتر در سایت پختنی مشاهده خواهید کرد.

مواد لازم

روغن جامددو سوم لیوان
پودر قند۱ لیوان
نسکافه یا قهوه فوری۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱٫۵ قاشق چایخوری
آرد سفید۱٫۵ لیوان
شکلات سفید و سیاهبه مقدار کافی

بهترین روش تهیه کیک نسکافه ای خوشمزه با پوشش شکلاتی

مرحله ۱

برای تهیه شیرینی نسکافه ای، در یک کاسه پودر قند و روغن جامد را به مدت ده دقیقه با همزن مخلوط می کنیم تا کاملا روشن و سبک شود. پودر کاکائو و نسکافه را با آرد الک می کنیم. سپس کم کم آرد را به مواد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا خمیر منسجمی بدست آید.

مرحله ۲

از خمیر گلوله های کوچک گرد درست می کنیم. کف سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم. سپس گلوله ها را روی کاغذ روغنی قرار می دهیم و به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد می پزیم.

مرحله ۳

بعد از پخت، اجازه می دهیم که شیرینی ها کاملا سرد شود. سپس از کاغذ روغنی جدا می کنیم و کنار می گذاریم. شکلات را به روش بن ماری ذوب می کنیم و روی شیرینی ها می ریزیم. و آن ها را با پودر پسته یا بادام تزیین می کنیم.

مرحله ۴

طرز تهیه شیرینی رزت کره ای خوشمزه مخصوص عید نوروزشیرینی رزت کره ای، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد تهیه نمود