اسلایس آلبالو یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و محبوب در سطح بین‌المللی است که به عنوان یک شیرینی خشک شناخته می‌شود. این شیرینی‌های مغذی و لذیذ دارای طرفداران زیادی در سراسر جهان هستند. در ادامه، با همراهی سایت آموزشی پختنی، می‌توانید آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه اسلایس آلبالو را مشاهده نمایید. این راهنمای جامع به شما کمک خواهد کرد تا با دنبال کردن دستورالعمل‌های دقیق، این شیرینی خوشمزه را در منزل خود تهیه کنید.

مواد لازم

آرد۲ لیوان
شکر½ لیوان
کره۱۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
مارمالاد آلبالوبه مقدار کافی

بهترین روش خانگی برای تهیه اسلایس آلبالو لذیذ

مرحله ۱

برای تهیه اسلایس آلبالو خوشمزه، ابتدا مواد یخچالی را از قبل خارج کرده تا با دمای محیط هماهنگ شوند. سپس کره نرم را در یک کاسه مناسب ریخته و شکر و وانیل را به آن اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کرم رنگ و خامه ای شود. پس از آن، تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم.

مرحله ۲

برای از بین بردن بوی نامطبوع تخم مرغ، کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم. سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به تدریج به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم.

مرحله ۳

زمانی که خمیری نرم و لطیف درون کاسه جمع شد، یک سوم حجم آن را جدا کرده و به شکل استوانه ای فرم می دهیم. خمیر را درون نایلون گذاشته و به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون فریزر قرار می دهیم.

مرحله ۴

خمیر باقی مانده را درون نایلون دیگری گذاشته و درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله ۵

درون قالب مورد نظر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر را از یخچال خارج کرده و درون قالب قرار می دهیم. خمیر را با وردنه کاملا صاف و یکدست می کنیم.

مرحله ۶

مقداری مارمالاد آلبالو را به صورت پخش و یکنواخت روی خمیر ریخته، سپس خمیر منجمد شده را با دندانه های درشت رنده روی مارمالاد آلبالو رنده می کنیم.

مرحله ۷

قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم اسلایس آلبالو به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. سپس برای شکیل تر شدن کار گریل را روشن کرده تا روی اسلایس گریل شود.

مرحله ۸

پس از ۳ دقیقه زمانی که روی اسلایس طلایی و خوشرنگ شد، قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. زمانی که اسلایس خنک شد، آن را با چاقو به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم.