کراکر شوید یکی از انواع خوراکی های خوشمزه و سالم بین المللی است که برای افرادی که در حال رعایت رژیم غذایی لاغری هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. این خوراکی سبک و مغذی، علاوه بر طعم دلپذیر، ویژگی‌های تغذیه‌ای مطلوبی نیز دارد. در ادامه، سایت پختنی آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کراکر شوید را ارائه خواهد داد تا علاقه‌مندان بتوانند این نوع خوراکی خوشمزه و سالم را به راحتی در منزل تهیه نمایند.

مواد لازم

آرد۱ و نیم پیمانه
نمک½ قاشق چایخوری
شوید خشک۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع۱ و نیم قاشق غذاخوری
آب½ پیمانه
زردچوبه¼ قاشق چایخوری

تهیه کراکر شوید خوشمزه و سالم با رژیم غذایی مناسب

مرحله ۱

برای تهیه کراکر شور و خوشمزه، ابتدا در یک کاسه مناسب آرد، نمک، زردچوبه و شوید را مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شود. سپس به تدریج آب اضافه کرده و خمیر را ورز می دهیم.

مرحله ۲

توجه داشته باشید که خمیر کمی سفت می شود. در ادامه، زمانی که خمیر در وسط کاسه جمع شد، به آن روغن مایع اضافه کرده و مجددا ورز می دهیم. در صورت خشکی خمیر، به آن قاشق قاشق آب اضافه می کنیم تا بافت آن کاملا لطیف شود.

مرحله ۳

خمیر را با کیسه فریزر پوشانده و به مدت ۳۰ دقیقه در آشپزخانه قرار می دهیم تا استراحت کند. سپس فر را روی دمای ۲۵۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله ۴

زمانی که فر کاملا گرم شد، سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و سطح آن را آرد می پاشیم. خمیر را روی آن قرار داده و با کمک وردنه آن را باز می کنیم تا نازک شود.

مرحله ۵

هرچه خمیر را بیشتر پهن کنید و نازک تر شود، کراکرها ترد تر و برشته تر خواهند شد. سپس خمیر را به اندازه دلخواه برش زده و با چنگال روی آن سوراخ های ریز ایجاد می کنیم.

مرحله ۶

سینی را در فر قرار داده و دمای فر را بلافاصله به ۲۲۰ درجه تغییر می دهیم. اجازه می دهیم کراکرها به مدت ۱۲ تا ۱۷ دقیقه در فر بمانند تا کاملا طلایی شوند.

مرحله ۷

در نهایت، کراکرها را به مدت ۳۰ دقیقه در فر خاموش قرار می دهیم تا کاملا ترد شوند. سپس آنها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در آخر، کراکرها را در ظرف درب بسته درون یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان