کیک شکلاتی به عنوان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع کیک های جهان شناخته می شود. این شیرینی خوشمزه و مقوی به طور معمول به عنوان میان وعده یا عصرانه مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با همراهی پختنی می توانید آموزش تهیه کامل و مرحله به مرحله کیک شکلاتی را مشاهده نمایید. این آموزش شامل جزئیات کامل مواد لازم، مراحل آماده سازی، پخت و تزئین خواهد بود تا بتوانید این شیرینی لذیذ را به طور کامل و حرفه ای در منزل تهیه کنید.

مواد لازم

آرد سفید۱ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
خامه صبحانه یا شیر ولرمنصف پیمانه
کره۱۰۰ گرم
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
شکرنصف پیمانه
شکلات تخته ای۵۰ گرم
وانیل۱ پنس
بکینگ پودر۱ قاشق سوپخوری

تهیه کیک شکلاتی خوشمزه و حرفه‌ای

مرحله ۱

ابتدا آرد سفید را با بکینگ پودر و پودر کاکائو مخلوط و الک می کنیم. سپس شکلات تخته ای را در بن ماری آب می کنیم. شکر و کره را حجیم و روشن می کنیم، سپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه و هم می زنیم. شیر ولرم یا خامه صبحانه را نیز اضافه و با مواد دیگر مخلوط می کنیم. آب شده شکلات تخته ای را نیز به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله ۲

آرد را به آرامی به مخلوط اضافه و به خوبی هم می زنیم تا مایه کیک یکدست شود. مایه را در قالب آماده شده ریخته و در فر گرم شده قرار می دهیم. پس از ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پخت، کیک را با خلال دندان تست و در صورت پختگی از فر خارج می کنیم.

مرحله ۳

پس از خنک شدن، کیک را با گاناش شکلاتی و خامه تزیین می کنیم. در صورت تمایل می توان از میوه های فصل نیز برای زیباتر شدن ظاهر کیک استفاده کرد.