شیرینی مربایی کاکائویی یکی از انواع شیرینی های مجلسی و باکیفیت است که به دلیل طعم دلپذیر و ظاهر جذاب، برای پذیرایی در بسیاری از مهمانی ها و مراسمات مناسب می باشد. این شیرینی لذیذ ترکیبی از طعم شیرین مربا و غنی کاکائو است که موجب ایجاد طعمی منحصربه‌فرد و خاطره‌انگیز می‌گردد. در ادامه با سایت آموزشی پختنی همراه باشید تا روش کامل و مرحله‌به‌مرحله‌ی تهیه این شیرینی خوشمزه را به طور دقیق مشاهده کنید.

مواد لازم

آرد۱٫۵ لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
کره۱۰۰ گرم
پودر قند½ لیوان
وانیل⅓ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
عسل۱ قاشق مرباخوری
شیر۱ قاشق غذاخوری
کنجدبه مقدار کافی
مارمالاد یا مربا با طعم دلخواهبه مقدار کافی

شیرینی مربایی کاکائویی خانگی

مرحله ۱

برای تهیه شیرینی مربایی کاکائویی خوشمزه، ابتدا کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با محیط هماهنگ شود. سپس کره و وانیل را در کاسه مناسب ترکیب می کنیم.

مرحله ۲

پودر قند را الک کرده و با همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کرم رنگ و خامه ای شود. سپس زرده تخم مرغ را اضافه کرده و مجددا هم می زنیم.

مرحله ۳

در ادامه عسل و شیر را به کاسه اضافه کرده و ترکیب می کنیم. آرد و پودر کاکائو را الک کرده و به تدریج به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله ۴

خمیر را با دست ورز ندهید تا روغن پس ندهد. خمیر را در کیسه فریزر گذاشته و ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم.

مرحله ۵

پس از استراحت خمیر، آن را از یخچال خارج کرده و بین کاغذ روغنی پهن می کنیم. با کاتر دلخواه قالب زده و وسط نصف خمیرها را سوراخ می کنیم.

مرحله ۶

خمیرهای قالب زده را در سینی فر چیده و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می پزیم. پس از خنک شدن، مقداری مارمالاد روی شیرینی ساده ریخته و یک شیرینی سوراخ دار روی آن قرار می دهیم.

مرحله ۷

در ادامه، شربت روی شیرینی ها می مالیم و مقداری کنجد روی آنها می ریزیم. در صورت تمایل، شیرینی ها را با شکلات سفید تزیین می کنیم. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم.