بار خرما یکی از اقسام شیرینی‌های سنتی و خانگی است که با دامنه‌ی گسترده‌ای از مواد اولیه قابل تهیه می‌باشد. این شیرینی‌ی خوشمزه و مقوی، علاوه بر مواد اصلی مانند خرما، می‌تواند با افزودن سایر اجزای متنوع همچون گردو، پسته، زعفران و غیره طعم‌های متفاوتی به خود بگیرد. جهت کسب اطلاعات کامل و مرحله‌به‌مرحله‌ی نحوه‌ی تهیه‌ی بار خرما، لطفاً به سایت پختنی مراجعه فرمایید.

مواد لازم

خرما۱ پیمانه
آجیل¾ پیمانه
کره۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه بار خرما خوشمزه و مغذی به روش سنتی

مرحله ۱

برای تهیه بار خرمای مجلسی، ابتدا پوست و هسته خرما را جدا کرده و درون چرخ گوشت می ریزیم. سپس آن را چرخ می کنیم. در ادامه، پوست اولیه و ثانویه آجیل (پسته، فندق و بادام) را جدا می کنیم.

مرحله ۲

پسته، فندق و بادام را با کمک چاقو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. سپس در یک تابه گرم شده، آجیل خرد شده را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن ها از بین برود.

مرحله ۳

پس از این مرحله، خرمای چرخ شده را به تابه حاوی آجیل اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. سپس کره را به مخلوط خرما و مغزیجات خرد شده اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله ۴

در نهایت، مقداری از بار خرما را برداشته و در دست گرد می کنیم و درون ظرف مورد نظر قرار می دهیم. این فرآیند را تا تمام شدن مواد ادامه داده و سپس بار خرما را به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.