احتمالا بوفه های نقلی مدارس را خوب به یاد دارید - آن طعم خوشمزه و آشنای دونات‌های پوشیده در لایه‌ای شکری که با شیر پلاستیکی ترکیب شده بود. این ترکیب منحصر به فرد و لذیذ، حتی یادآوری آن می‌تواند اشتهای شما را برانگیزد.دونات نارگیلی یک میان‌وعده‌ی خوش‌خوراک و خوشمزه است که پیشنهاد می‌کنیم برای صبحانه یا میان‌وعده‌های سرد زمستانی در نظر بگیرید. همچنین این دونات گزینه‌ی مناسبی برای وعده‌های کاری است. با پخت آن و نگهداری در ظرفی دربسته، می‌توانید در محل کار به عنوان میان‌وعده‌ای مقوی و لذیذ استفاده کنید و با انرژی بیشتری به انجام وظایف خود ادامه دهید.

مواد لازم

آرد شیرینی پزی۱ و ¼ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
شکر½ پیمانه
رنده پوست لیمو۲ قاشق چایخوری
روغن نارگیل آب شده۲.۵ قاشق سوپخوری
تخم مرغ۱ عدد بزرگ
شیر نارگیل½ پیمانه
پودر شکر۱ پیمان
آب لیمو ترش۱.۵ قاشق سوپخوری
رنده پوست لیمو۱ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
پودر نارگیل تُست شده½ پیمانه
رنده پوست لیمو۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه دونات نارگیلی لذیذ و منحصر به فرد با طراحی حرفه ای

مرحله ۱

برای تهیه دونات نارگیلی خوشمزه و مخصوص، ابتدا قالب مخصوص دونات را چرب نموده و فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. در ظرفی آرد، بکینگ پودر و نمک را مخلوط کنید.

مرحله ۲

در این مرحله، شکر و رنده پوست لیمو را در ظرفی دیگر خوب هم بزنید. سپس به آن روغن نارگیل را افزوده و با سرعت متوسط همزن مجددا هم بزنید. در نهایت تخم مرغ و شیرنارگیل را به مواد اضافه نموده و مجددا تمام مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید.

مرحله ۳

مواد خشک را به مواد تر اضافه نموده و با لیسک در حد مخلوط شدن هم بزنید. خمیر آماده شده را در قالب دونات ریخته در حدی که دو سوم قالب پر شود. سپس آن را در فر گرم شده به مدت ۱۰ الی ۱۱ دقیقه تا زمانی که دوناتها به رنگ طلایی درآید قرار دهید.

مرحله ۴

برای تهیه گلیز لیمویی، آب لیمو ترش و پودر شکر را با یکدیگر مخلوط کنید. اگر مایه گلیز خیلی سفت بود، مقدار آب لیمو ترش بیشتری به آن اضافه نمایید. اگر مایه گلیز خیلی شل بود، مقدار پودر شکر بیشتری را به آن بیافزایید تا منسجم شود.

مرحله ۵

پس از مدت زمان تعیین شده، دونات ها را از فر درآورده و اجازه دهید تا به حدود ۱۰ دقیقه در قالب سرد شود. سپس از قالب خارج نموده و روی دونات را در گلیز آماده شده، فرو نمایید و ۵ دقیقه کنار بگذارید. در نهایت دونات ها را با پودر نارگیل و رنده پوست لیمو تزئین کنید.