روغن جدا کننده کیک یکی از اجزای ضروری و مهم در فرآیند پخت انواع شیرینی، کیک و نان محسوب می‌شود. این روغن خاص، نقش حیاتی در جدا سازی و خارج کردن محصولات نهایی از قالب‌ها ایفا می‌کند. بدون استفاده از این روغن، ممکن است قطعات شکسته شده و به سختی از قالب خارج گردند. بنابراین، آشنایی با ویژگی‌ها و کاربرد روغن جدا کننده کیک برای پخت و آماده‌سازی انواع شیرینی‌ها و نان‌ها امری ضروری است. در ادامه، با همراهی سایت آموزشی پختنی به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

مواد لازم

کره۵۰ گرم
آرد۵۰ گرم
روغن مایع۵۰ گرم (¼ پیمانه)

طرز تهیه روغن جدا کننده کیک خانگی به روش آسان و حرفه ای

مرحله ۱

ابتدا کره را از یخچال خارج می کنیم تا هم دمای محیط شود، سپس داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و چند دقیقه با دور متوسط همزن می زنیم. پس از اینکه رنگ کره کمی روشن شد آرد را به همراه روغن مایه به ظرف اضافه می کنیم.

مرحله ۲

حالا با دور تند همزن مواد را چند دقیقه مخلوط می کنیم تا حالتی شبیه خامه پیدا کند. پس از اینکه مواد حالت خامه ای پیدا کردند روغن جداکننده ما آماده است. حالا با قلمو داخل قالب مورد نظرمان را با روغن جدا کننده پوشش می دهیم.

مرحله ۳

سپس مایه کیک، نان یا شیرینی را داخل قالب می ریزیم. با استفاده از این روغن دیگر کیک های شما به هیچ وجه به قالب نمی چسبند و به راحتی از قالب جدا می شوند، ضمن اینکه می توانید این روغن را جایگزین کاغذ روغنی کنید.

مرحله ۴

پس از اینکه از روغن جداکننده استفاده کردیم باقیمانده آنرا در ظرف شیشه ای می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. برای هر با استفاده چند دقیقه زودتر روغن را از یخچال خارج می کنیم تا کمی نرم شود و به راحتی بتوانیم آنرا داخل قالب استفاده کنیم