شیرینی پرنس یکی از انواع دسرهای سنتی و محبوب ایرانی است که به خصوص در آستانه شب عید مورد توجه قرار می گیرد. این شیرینی ظریف و لذیذ با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس در خانه قابل تهیه است و در نتیجه طبخ آن بسیار آسان می باشد. شیرینی پرنس دارای بافت ترد و خوشمزه ای است که با استفاده از کرم شکلاتی یا شکلات صبحانه بین دو عدد شیرینی قرار می گیرد، تا طعم و مزه مغز دار و کرم داری به آن بخشیده شود. جهت مشاهده آموزش تصویری و مرحله به مرحله طرز تهیه این شیرینی سنتی ایرانی، کاربران می توانند به سایت پختنی مراجعه کنند.

مواد لازم

کره۱۲۵ گرم
پودر قند۱ استکان
نشاسته۱ قاشق غذا خوری سر پر
وانیل۱ پاکت
آردبه اندازه کافی
کرم شکلاتی یا شکلات صبحانهبه مقدار لازم برای بین شیرینی

طرز تهیه شیرینی پرنس لذیذ و ویژه برای پذیرایی

مرحله ۱

برای تهیه شیرینی خوشمزه پرنس، ابتدا کره را از یخچال خارج کرده و به دمای اتاق می رسانیم. سپس کره را در کاسه ای می ریزیم و پودر قند، نشاسته و وانیل را به آن اضافه می کنیم. این مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله ۲

پس از آن، آرد را به آرامی به مخلوط اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری نرم به دست آید. خمیر را برای نیم ساعت در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله ۳

سپس خمیر را با استفاده از وردنه به ضخامت بیسکوییت باز کرده و قالب می زنیم. سطح خمیر را با خلال دندان سوراخ می کنیم.

مرحله ۴

کف سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و بیسکوییت ها را در آن می چینیم. بیسکوییت ها را در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد می پزیم تا طلایی شوند.

مرحله ۵

وقتی بیسکوییت ها سرد شدند، آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده و بین دو بیسکوییت را با کرم شکلاتی یا شکلات صبحانه پر می کنیم. سپس بیسکوییت ها را در ظرف مناسب نگه داری یا سرو می کنیم.