کوکی پنیر فرانسوی یکی از انواع شیرینی های سنتی و محبوب در کشور فرانسه است که با دستورالعمل های متنوعی تهیه می‌شود. این شیرینی ساده اما خوش طعم به‌عنوان یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین تنقلات فرانسوی شناخته می‌شود. در ادامه، با دنبال کردن راهنمای گام‌به‌گام و جزئیات کامل طرز تهیه کوکی پنیر فرانسوی در سایت آموزشی پختنی می‌توانید این شیرینی خوشمزه را در خانه خود بپزید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

مواد لازم

پودر شکر۶۵۰ گرم
کره۷۵۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
پنیر خامه ای۵۵۰ گرم
پودر نارگیل۱۰۰ گرم
آرد۱ کیلوگرم
شکلات تلخ۲۵۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
شکلات چیپسی نسوزبه تعداد کافی

طرز تهیه کوکی پنیری فرانسوی لذیذ برای میهمانی

مرحله ۱

برای تهیه کوکی پنیر فرانسوی خوشمزه، ابتدا تمام مواد را ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار، از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط هماهنگ شوند. سپس پودر شکر را به همراه کره درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا پوک و سبک شوند.

مرحله ۲

در ادامه، تخم مرغ ها را یک به یک به کاسه اضافه کرده و هر کدام را یک دقیقه مخلوط می کنیم تا با ترکیب مواد کاملا یکدست شوند. سپس پودر نارگیل را به همراه پنیر خامه ای به کاسه اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا مواد صاف و یکدست شوند.

مرحله ۳

در ادامه، بکینگ پودر و آرد را با هم ترکیب کرده و روی مواد درون کاسه الک می کنیم. سپس مواد را با لیسک مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند. در ادامه شکلات تلخ را اضافه کرده و آنرا نیز با لیسک مخلوط می کنیم تا بافت خمیر نرم و یکدست شود.

مرحله ۴

در این مرحله، سینی فر را با کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم. سپس مایه کوکی را درون قیف با ماسوره ساده می ریزیم و با فاصله روی کاغذ روغنی قیف می زنیم و روی هر کوکی یک شکلات چیپسی قرار می دهیم.

مرحله ۵

پس از اینکه تمام مایه کوکی را قیف زدیم، سینی را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کوکی ها بگپزند. پس از گذشت ۱۰ دقیقه که اطراف کوکی ها شروع به تغییر رنگ رکد، می توانیم سینی را از فر خارج کنیم.