کیک گلابی شکلاتی یکی از انواع کیک های محبوب و پرطرفدار در سطح بین المللی است که با استفاده از رسپی‌های متنوع و منحصربفرد پخته می‌شود. این کیک خوشمزه و اغواکننده ترکیبی دلنشین از طعم و بافت گلابی و شکلات را به نمایش می‌گذارد. برای آشنایی کامل با مراحل مرحله‌به‌مرحله و جزئیات دقیق طرز تهیه این کیک لذیذ، لطفاً به سایت آموزشی پختنی مراجعه فرمایید.

مواد لازم

تخم مرغ۲ عدد
آرد۱ و ⅔  پیمانه
شکر¾ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
ماست شیرین½ پیمانه
پودر کاکائو¼ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
جوش شیرین½ قاشق چایخوری
شکلات تلخ تکه ای۵۰ گرم
گلابیبه مقدار کافی
مغز پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک گلابی شکلاتی خوشمزه و آسان با روش خانگی

مرحله ۱

برای تهیه کیک شکلاتی گلابی لذیذ، ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سپس تخم مرغ، شکر و وانیل را در یک کاسه مناسب مخلوط کرده و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه با همزن برقی هم می زنیم تا مخلوط کرم رنگ و کش دار شود. پس از آن روغن و ماست را به مخلوط اضافه و هم می زنیم.

مرحله ۲

آرد، بکینگ پودر، پودر کاکائو و جوش شیرین را الک کرده و به مرحله به مخلوط اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم. هنگامی که بافت مایه یکدست شد، شکلات تلخ را به آن اضافه و هم می زنیم.

مرحله ۳

قالب را با کره سرد چرب کرده و پودر کاکائو درون آن الک می کنیم. نصف مایه را در قالب ریخته و مقداری مغز پسته و اسلایس های گلابی آرد آغشته را روی آن می چینیم. سپس مابقی مایه را اضافه و با مغز پسته و اسلایس گلابی تزیین می کنیم.

مرحله ۴

قالب را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه بپزد. پس از گذشت ۴۰ دقیقه، با فرو کردن خلال دندان در مرکز کیک، از پخت کامل آن اطمینان حاصل می کنیم. در نهایت کیک را از قالب خارج کرده و سرو می کنیم.