کیک گلاب از جمله شیرینی های سنتی و محبوب ایرانی محسوب می شود که با روش های متعددی قابل تهیه است. این شیرینی خوشمزه و پرطرفدار، ترکیبی از طعم های گیرا و بافت نرم و لطیف را در خود جای داده است. مجله تفریحی پختنی در ادامه به بررسی و آموزش تهیه این شیرینی پرداخته و نحوه تهیه آن را به تفصیل شرح خواهد داد تا خوانندگان بتوانند با روش های مختلف تهیه کیک گلاب آشنا شوند و این شیرینی سنتی را در منزل خود تهیه کنند.

مواد لازم

آرد۱ و ¼ پیمانه (۱۸۰ گرم)
شکر½ پیمانه (۱۱۰ گرم)
تخم مرغ۳ عدد
روغن مایع½ پیمانه سر خالی
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری غلیظ
پودر هل½ قاشق چایخوری
گلاب۲ قاشق سوپخوری
شیر¼ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری

عطر و طعم کیک گلاب زعفرانی سنتی

مرحله ۱

برای تهیه کیک گلاب و زعفران، ابتدا تخم مرغ ها را با هل و شکر مخلوط می کنیم تا حجیم و کرمی رنگ شوند. سپس گلاب، زعفران دم کرده و شیر را به مخلوط اضافه می کنیم و همه را با هم ترکیب می کنیم.

مرحله ۲

پس از اینکه مواد یکدست شدند، روغن را به آن اضافه و مخلوط می کنیم. سپس آرد و بکینگ پودر را به مخلوط اضافه می کنیم و دو بار الک می کنیم.

مرحله ۳

حال با لیسک یا همزن، مواد را مخلوط می کنیم تا مایه کیک آماده شود. می توانیم این کیک خوشمزه را به صورت یک تکه یا کوچک مانند کاپ کیک درست کنیم.

مرحله ۴

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم می کنیم. سپس مایه کیک را در قالب های مافین کپسول های کاغذی می ریزیم و دو سوم قالب ها را پر می کنیم. قالب ها را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله ۵

کاپ کیک ها در ۲۰ تا ۲۵ دقیقه آماده می شوند. اگر کیک را در قالب بزرگ و به صورت یک تکه درست کنیم، باید ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در فر بماند تا آماده شود.