شیرینی شربتی یکی از محبوب ترین و نوستالژیک ترین شیرینی های سنتی میان ایرانیان است. این شیرینی خاطرات گرم و دلنشینی از گذشته، مراسم ها و دورهمی های خانوادگی را در ذهن تداعی می کند. شیرینی های شربتی چیده شده در بشقاب های چینی گل گلی، حتی اگر چندین روز در یخچال مادربزرگ نگهداری می شدند، هنوز هم عطر و طعم خوشمزه و ملایم خود را حفظ می کردند. در گذشته، این شیرینی های لوزی شکل به دلیل ظاهر و شمایل خود، به عنوان "کیک باقلوا" نیز شناخته می شدند و چه لذتی داشت که به طور مخفیانه از یخچال مادربزرگ برداشته و در کنجی پنهان خورده شوند. بافت نرم و مطبوع این شیرینی خاطره انگیز، تمام اعضای خانواده را به وجد می آورد. بنابراین اگر امروز به دنبال پخت شیرینی برای عزیزان خود هستید و می خواهید بعدازظهر را دل انگیزتر سپری کنید، پیشنهاد ما این است که دست به کار شده و این شیرینی خوش طعم را تهیه کنید تا عطر دلپذیر زعفران، روزتان را به رنگی متفاوت درآورد. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه تهیه این شیرینی شربتی خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم

آرد ایرمیک۱ استکان
پودر قند۱ استکان
مغز فندق یا گردو۱ استکان
کره یا مارگارین۱۲۵ گرم
تخم مرغ۲ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
آرد سفید۲٫۵ پیمانه
رنده پوست پرتقال۱ پرتقال یا لیمو ترش
آب۲٫۵ لیوان
شکر۲٫۵ لیوان
لیمو ترش¼ لیمو ترش

عنوان پست: طرز تهیه شیرینی سنتی شربتی خوشمزه

مرحله ۱

برای تهیه شیرینی شربتی ابتدا درون یک قابلمه شکر را به همراه آب لیمو بریزید، پس از جوشیدن به مدت ۵ دقیقه آن رابا شعله کم مجددا بجوشانید پس از اینکه شکر آب شد، زیر گاز را خاموش کنید. شربت را در محلی قرار دهید تا کاملا خنک شود.

مرحله ۲

در این مرحله تخم مرغ ( زرده یکی از تخم مرغ ها جدا می کنیم و برای رومال کردن شیرینی ها درون یخچال قرار می دهیم ) را همراه با کره و پودر قند به کمک همزن دستی کاملا مخلوط نمایید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۳

سپس همه مواد لازم برای خمیر کیک را (به جز آرد)، در ظرفی ریخته و توسط یک لیسک آن را کاملا مخلوط کنید. در انتهای کار آردی را که از قبل چندبار الک نموده اید را به مواد اضافه کنید تا نهایتا مواد به صورت خمیر نرمی دربیاید.

مرحله ۴

در این مرحله خمیر را به شکل مستطیلی بلند و نازک در بیاورید و به فاصله یک سانتی متر توسط یک کاتر گرد و یا سر فنجان به شکل ماه برش زده و در سینی فر قرار دهید. دمای فر بایستی ۱۷۰ درجه سانتی گراد باشد.

مرحله ۵

حالا پس از گذشت ۳۰ دقیقه، شیرینی ها را از فر دربیاورید و اجازه دهید تا داغی آن از بین برود و کمی خنک شوند. در ادامه شربت بار را که حالا به طور کامل خنک شده است را روی آن بریزید و یک سینی را روی آن برگردانید.

مرحله ۶

برای اینکه شربت کاملا به خورد کیک برود، اجازه دهید که به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت به همین صورت باقی بماند. پس از یک روز می توانید شیرینی ها را با پودر نارگیل یا پسته تزیین کنید و به همراه خانواده میل نمایید. نوش جان.

مرحله ۷

آرد ایرمیک یکی از انواع آردهای سالم و پر مصرف در سراسر جهان می باشد که رنگ آن کمی تیره تر از آرد معمولی می باشد. این آرد یکی از خالص ترین آرد های گندم است که می توانید تهیه کنید و به دلیل خواص فراوان آن مصرفش بسیار توصیه می شود