کاپ کیک شکلاتی پنیری یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع کیک های شیرین و لذیذ به ویژه در میان کودکان محسوب می‌شود. وجود پنیر در ترکیب این کیک ها، محتوای غذایی آنها را غنی‌تر و ارزشمندتر کرده است. متقاضیان می‌توانند با همراهی و پیروی از آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ کیک پنیری در سایت آموزشی پختنی، این کیک های خوشمزه و مغذی را در منزل خود تهیه و لذت ببرند.

مواد لازم

شکر۱ لیوان
تخم مرغ۳ عدد
وانیلکمی
روغن مایعنصف لیوان
ماست۱ قاشق غذا خوری
شیرکمتر از یک لیوان
آرددو و نیم لیوان
پودر کاکائو۱۰ گرم
بکینگ پودر۲ قاشق غذا خوری
شکرنصف لیوان
پنیر لبنه۲۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
وانیل۵ گرم
نشاسته ذرت۲ قاشق غذا خوری
کره ذوب شده۴۰ گرم

پخت کاپ کیک پنیری خانگی؛ طعمی لذیذ و آسان

مرحله ۱

برای تهیه کاپ کیک پنیری خوشمزه، ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم می کنیم و کپسول های کاغذ کاپ کیک را درون قالب مافین قرار می دهیم.

مرحله ۲

سپس شکر، تخم مرغ و وانیل را با هم مخلوط کرده تا بافت کرمی پیدا کنند. سپس روغن، ماست و شیر را به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله ۳

آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم ترکیب کرده و به تدریج به مایه اضافه می کنیم. مواد میانی شامل شکر، پنیر لبنه، تخم مرغ، وانیل، نشاسته ذرت و کره ذوب شده را نیز آماده می کنیم.

مرحله ۴

ابتدا مقداری مایه کیک شکلاتی را در کاپ ها می ریزیم، سپس مواد میانی پنیری را روی آن قرار داده و دوباره مایه کیک شکلاتی را می ریزیم. کاپ کیک ها را در طبقه وسط فر قرار داده تا پخته شوند.

مرحله ۵

پس از پخت و طلایی شدن، کاپ کیک ها را از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا دمای آن ها کاهش یابد. سپس آن ها را از قالب خارج کرده و سرو می کنیم.