کیک اسفنجی با روکش گیلاس یک شیرینی لذیذ و چشمگیر است که به صورت سه لایه تهیه می‌شود. لایه اول آن کیک اسفنجی نرم و متخلخل است. لایه دوم کرم سفید است که در طی پخت همراه کیک اسفنجی تهیه می‌شود و به آن پوشش داده می‌شود. لایه سوم نیز سس گیلاس است که به صورت ژله‌ای روی سطح کرم را پوشش می‌دهد.این کیک بسیار خوشمزه و شیک است و نیازی به تزیین خاصی ندارد. تهیه آن نیز به راحتی انجام می‌شود. این شیرینی را می‌توان به عنوان عصرانه همراه با چای یا قهوه سرو نمود. همچنین این کیک جزو گزینه‌های محبوب منوی کافی‌شاپ‌ها محسوب می‌شود و می‌تواند به راحتی در آن‌ها گنجانده شود. برای اطلاع از آموزش گام‌به‌گام طرز تهیه کامل این کیک اسفنجی با روکش گیلاس، پیشنهاد می‌کنیم به سایت پختنی مراجعه کنید.

مواد لازم

تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ لیوان به اندازه یک سانت کمتر
روغن مایع۱ لیوان
آرد۲ لیوان
وانیل شکری۲ پاکت معادل ۵ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری سر پر
نشاسته ذرت یا گندم۷۵ گرم
شیر۷۵۰ میلی لیتر یا ۳ لیوان
شکر۱۵۰ گرم معادل یک لیوان یک سانت کمتر
خامه ترش یا پنیر خامه ای یا پنیر لبنه۶۰۰ گرم
وانیل شکری۱ پاکت معادل ۵ گرم
کمپوت گیلاس۱ شیشه بزرگ معادل ۱ کاسه پر گیلاس یا آلبالو
شکر۴ قاشق غذا خوری
آب گیلاس یا آب کنسرو۵۰۰ میلی لیتر
پوشش ژله ای (tortenguss)۲ پاکت یا ۲ قاشق غذا خوری سر صاف نشاسته ذرت

کیک اسفنجی با روکش گیلاس خانگی

مرحله ۱

برای تهیه کیک اسفنجی خوشمزه با روکش گیلاس، ابتدا کرم سفید را تهیه می کنیم. برای این کار، شیر، شکر، نشاسته یا پودینگ بدون شکر و وانیل را در قابلمه می ریزیم و با همزن دستی هم می زنیم. سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم تا مواد به قوام آید. کرم را از حرارت برداشته و روی آن را با سلفون می پوشانیم تا خنک شود.

مرحله ۲

سپس برای درست کردن مواد کیک، تخم مرغ، شکر و وانیل را در کاسه بزرگ مخلوط کرده و هم می زنیم تا رنگ آن روشن شود. سپس روغن را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم. آرد و بکینگ پودر را نیز به مخلوط اضافه کرده و هم می زنیم. مواد را در قالب چرب شده ریخته و در فر گرم با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ دقیقه می پزیم.

مرحله ۳

کرم خنک شده را با خامه ترش یا پنیر لبنه مخلوط کرده و به صورت یکدست روی کیک می ریزیم. سپس از آلبالو یا گیلاس آبگیری شده روی کرم می چینیم و کیک را ۱۵ دقیقه دیگر در فر قرار می دهیم. در نهایت آب گیلاس یا آلبالو و شکر را در قابلمه گرم کرده و نشاسته یا پودر پوششی ژله را به آن اضافه می کنیم. این مخلوط را روی کیک می ریزیم و حداقل چند ساعت در یخچال قرار می دهیم تا ببندد.